неделя, 11 декември 2016 г.

МАШИНИСТЪТ - ИЗКУПИТЕЛНА ЖЕРТВА НА СОЦИАЛИСТИЧЕСКАТА БЕЗОТГОВОРНОСТ, ПРЕМИНАЛА В ДЕМОКРАТИЧНО БЕЗХАБЕРИЕ

24 часа след катастрофата в Хитрино, вече се тиражират усилено версии, които почват да подготвят публиката за „ВИНОВНИКА“ на една ПРЕДИЗВЕСТЕНА  трагедия. И ако с години не успяват Политиците да намерят отговор на въпроса „КОЙ?“, в случая, за по-малко от ден, преди да е проведено разследване, преди горящите вагони да са изпразнени и вдигнати, „КОЙ Е ВИНОВНИЯ“ има вече отговор. 
Разбира се, МАШИНИСТЪТ, КОЙТО НЕ СЕ КАЗВА ДЕЛЯН ПЕЕВСКИ.
„Притеснен съм, че веднага след случилото се изказаха твърдения от специалистите на НКЖИ и БДЖ , че е невъзможно локомотив да дерайлира ако не се е е движел с по-голяма от разрешената скорост. По този начин се говореше и след гара Калояновец. Няма как да бъдат безпристрастни експерти, които са на заплата във ведомството, отговарящо за състоянието на инфаструктурата и подвижния влакосъстав.“, счита адвокат Хараламбиев, защитник на вече осъдения на първа инстанция Машинист на влака, отнел „за късмет“ само един човешки живот на гара Калояновец.
И ако тогава ставаше дума за един 30 млн, „похарчени“ за нов железен път, по който да летят влаковете с 200 км в час, в  случая Хитрино става дума за едни цистерни, пълни със „СЪМНЕНИЯ“. А железният път си е същия като преди 50 години. Пипнат малко, позакърпен тук-там, но стабилен като заминалият си Социализъм. 

АКО СЛУШАМЕ ЕКСПЕРТИТЕ, ДАВАЩИ ИНТЕРВЮТА ПО ТЕЛЕВИЗИИТЕ, ИЗЛИЗА, ЧЕ ВЛАКОВЕТЕ В БЪЛГАРИЯ СЕ УПРАВЛЯВАТ, ЕДВА ЛИ НЕ, ОТ  ПИЯНИ ЦИКЛОФРЕНИЦИ, КОИТО САМО ТЪРСЯТ НАЧИН ДА СЕ САМОУБИЯТ. И ТО ЗА 1000 ЛВ НА МЕСЕЦ.
А един такъв "експерт", дори не знаеше, че СПИРАЧНАТА СИСТЕМА НА ВЛАКОВЕТЕ, РАБОТИ НА ОБРАТЕН ПРИНЦИП. 
Когато се нагнети достатъчно количество въздух, Влакът се движи нормално. При спиране, Машинистът изпуска въздух от системата и калотките / челюстите/ се стягат и намаляват скоростта. Поради тази причина, дори да се скъса влак /когато се разкъсат поради някаква причина връзката между локомотив и вагони, или между самите вагони/, композицията спира. Така работят и внезапните спирачки, които толкова привличат учениците по време на екскурзии.
Друг „Експерт“ обяснява вече, как скоростта на влака била 110 км/ч. 
1700 тона товар зад локомотивите и умопомрачителна скорост, според „експерта“, която би накарала Експрес „Слънчев Бряг“, да си къса пантографите от яд. „Експерт“, колкото онзи на Гара Калояновец, който на мой въпрос в какво положение е Кран-машиниста в кабината / устройството, предназначено за управление на спирачната система на цялата композиция/, отговори: „Ами май е дремел“, визирайки загиналия машинист.
Имам горчив спомен от времето, когато в далечната 1976 година, Баща ми се прибра една сутрин след поредния закаран влак, отнел съня му тази вечер и каза: „Мамка й и системата, отидоха си хубави момчета“
На тази дата, Международният експрес влетя в гара Ясен, Плевенско срещу товарен влак и 12 човека изгубиха живота си. Виновни – двамата машинисти. След години доказаха, че причината е една руска стрелка, която дала на късо и вкарала Експресът срещу товарния влак.
Когато аз пътувах веднъж с „Тракия Експрес“, на Чилингирово, след Пловдив, където минавахме със 100 км,  налетяхме на оставена цистерна на главния коловоз при сигнализация показваща "транзит по главния". Само късметът ни спаси двамата в кабината и бързата реакция, да избягаме в задната кабина на Локомотива. След този случай се отказах от детската си мечта да бъда машинист.
Но оттогава до днес, Железницата се превърна в ешафод, а Управляващите, независимо от коя политическа сила, винаги се опитват да изкарат Машинистите или пияници, или шизофреници, или палачи…
Хитрино горя днес, но с тази Власт, независимо от цвета й, скоро ще гръмне някъде другаде. 
ЗАЩОТО ХИТРИНО ВЕЧЕ НЕ Е СИМПТОМ, НЕ Е ВЕЧЕ ДОРИ ЗАБОЛЯВАНЕ… 
ХИТРИНО Е ЗАКЛЮЧЕНИЕ ОТ АУТОПСИОНЕН АКТ.

Но няма страшно, ГОСПОДА ПОЛИТИЦИ. Имате толкова много „експерти“, които за някой лев ще убедят всеки съд, че има само едни виновни за всяка влакова катастрофа от Гара Ясен, през Калояновец, та до Хитрино- ОНЕЗИ ПИЯНИ ОЛИГОФРЕНИ, МАШИНИСТИТЕ, КОИТО ЗА 1000 ЛЕВА НА МЕСЕЦ ТРЪГВАТ НА РАБОТА, КАТО КЪМ ЕШАФОД…

ЕШАФОДЪТ НА ВАШЕТО БЕЗХАБЕРИЕ…

8 коментара:

  1. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване
  2. Съгласен съм и с този коментар,но и 21 минути спестено време за какво е било необходимо? Или и те са бързали като онези самоубийци по пътищата.

    ОтговорИзтриване
  3. Не съм специалист,но не мога да си представя как ако се движил с висока скорост не е дерайлирал локомотива,а са дерайлирали цистерните в средата на композицията

    ОтговорИзтриване
  4. Съгласен съм и аз с този коментар.......32 г работех като лок машинист и съм пенсионер от 02. т.г...за последно Ц гара СФ- маневра......Направих си труда да разгледам доколкото може коловози и т.н във Хитрино чрез Google Earth .....та се видя че всъщност стрелките са са ръчни т.е стрелочник ги обръща....същия който твърди че влака влязъл с голяма скорост. Ако наистина е бил за отклонение и е нарушена скоростта дори с 1 км...жалко за машинистите.........но ако грешката е в постовия който е подготвил маршрута за правия а обърнал за отклонение.....което е възможно....ето ти беля. Въпреки че би могло да се премине през отклонение със 70 без изпадане...което си е риск. Има много причини зад локомотивите които може да причинят трагедията........а аз се радвам че се отървах от това което сега наричат БДЖ....за разлика от онова преди 32 г.

    ОтговорИзтриване
  5. Някой може ли да обясни факта как този влак е направил аванс от 15 мин.от последната гара до мястото на инцидента??-И,ако се е движел с висока скорост защо точно по средата е дерайлирала композицията???-Дали вината не е в самия път??-Или както винаги става в тази държава без защитните пак ще станат виновни??

    ОтговорИзтриване
  6. ПРЕДИ ВРЕМЕ 15 МИН.......ТАКА СЕ КАЗВА. книжка-разписание се следи до минута и секунда при возене на бързи- пътнишки влакове. При товарни се случва да избързаш или закъснееш без последствия за теб като машинист. Не спазиш ли обаче разписанието при пътнишки влак- изгаряш. Случвало ми се е да го закарам до някъде преди време......но не заради скоростта, а заради по малкия тонаж......заради профила на пътя......такива простотии

    ОтговорИзтриване
  7. Просто е излезнал от разписанието, където е спестена дадена среща а влака го е нямал, товарните влакове тръгват по разписание, но до крайната точка излизат от разписание и в крайната гара пак са в разписанието заради сменени срещи а не защото е карал по-бързо!

    ОтговорИзтриване